onsdag den 7. januar 2009

Udmeldelse af folkekirken - slip for kirkeskat

Ja så tog jeg skridtet og fik afmeldt mig.

Jeg bruger alligevel aldrig kirken og jeg tror ikke på det og har aldrig gjort det. Der er sket ting i mit liv og i andres, som har gjort at jeg får opkastfornemmelser når der bliver prædiket kristendom (eller andre religioner for den sags skyld!).

Fint for mig at andre finder trøst eller håb ved religion, det er bare ikke noget for mig.

Sådan gør man i praksis:

Brev til dit kirkekontor vedlagt dåbsattest (dåbsattesten er ikke nødvendig ifølge ateist.dk)

Jeg sparer ca. 200 kr. om måneden - det er 20% af mit mål om at finde besparelser på 1000 kr. om måneden.

I Danmark betaler vi ifølge ateist.dk 5 milliarder kr. i kirkeskat årligt - dertil kommer der yderligere en milliard fra staten (som jo også er betalt af os!). Det er en lille del af denne enorme sum der går til at bevare de smukke kirker.

Mit brev har følgende ordlyd:

Til kirkebogsførende sognepræst,

Undertegnede ønsker hermed at blive udmeldt af folkekirken

Fulde navn
Fødested: Rynkenæs sogn, navnet på kommune
Cpr. Nr.: xxxxxx-xxxx


Original dåbsattest er vedlagt.

Bekræftelse bedes sendt til følgende adresse:

Fulde navn
Adresse



Bynavn, d. 7. Januar 2009


Her skriver du under
-------------------------------
Fulde navn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar