søndag den 4. januar 2009

Tickler file

Jeg har læst lidt mere om David Allens GTD koncept.

GTD er en forkortelse for "Getting Things Done" og kort fortalt er det måde at gøre sin hverdag mere produktiv og mindre stresset.

Et af værktøjerne til dette er et arkiveringssystem kaldet Tickler file. Jeg har nu brugt en lille time på at lave min egen Tickler file.

Det er meget nemt, jeg har taget et ringbind og 2 sæt faneblade. Et sæt faneblade med 12 inddelinger, som skal vise de 12 måneder og et sæt faneblade med 31 inddelinger som skal vise de op til 31 dage der kan være i en måned.

Ideen er så at alle ens opgaver placeres i mappen. De 31 dage er allerforrest i mappen og de 12 måneder er bagerst. Vi er nu nået til den 4. januar så de 3 første faneblade har jeg flyttet om til månedsfaneblad 2 (altså februar). Første månedsfaneblad har jeg sat om helt bagerst i mappen da vi har taget hul på januar.

Nu er arkiveringssystemet så på plads, nu skal det bare tages i brug og bruges konsekvent. Jeg har så taget hele indbakken og det jeg ikke kunne behandle med det samme er blevet arkiveret i systemet.

Nu er jeg spændt på hvordan det virker for mig, men umiddelbart er jeg glad og lettet over at min indbakke er tom, så rent psykologisk har det da en effekt allerede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar