søndag den 21. december 2008

projekt "bedre økonomi"

Det kan lyde idt fjollet at jeg ønsker en bedre økonomi for sagen er at jeg solgte en min ejerlejlighed sommeren 2007 (da priserne var i top) og flyttede i lejebolig.

Det betyder at vi i dag er gældfri og har (50.000 kr.) på en konto.

Huslejen i dag er dog 2.000 højere end det vi sad for i vores gamle lejlighed og jeg er ikke vild med at vores 2 børn skal vokse op i dette område. Det kan lyde groft og snobbet, men det er de forkerte børn at "hænge ud med" og det er selvfølgelig ikke børnenes skyld.

Så i øjeblikket afventer jeg at boligmarkedet falder til et fornuftigt prisleje og så køber vi et pænt hus i et godt område.

Derfor har jeg følgende mål for de 365 dage:

  • Opsparingskonto skal dobles op til 100.000 kr.
  • Månedlig indtægt (løn + firma) skal op over de 30.000 kr.
  • Budgettet skal skæres med 10%
  • Ingen større nyanskaffelser de næste 365 dage
Delmål:

  • Vi skal begge opspare 3.000 kr. samlet pr. måned
  • Lønforhøjelse i marts
  • E-business og mine blogs skal give 1000 kr. pr. måned det første kvartal dernæst 2000 kr.
  • Der skal findes besparelser på 1000 kr. pr. måned i første kvartal
  • Ingen ny bil, ingen ny computer!
Det er realistiske mål, de kræver dog en hel del arbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar